25/4/09

EL GUIATGE

Què és la resposta guiada?

És un estil d’ensenyament cognitiu.

En la descoberta guiada l’infant ha d’explorar. El mestre ha de donar els materials necessaris per fer una activitat però no ha de dir als alumnes com els han d’utilitzar sinó que ells han de descobrir el que han de fer. La seva tasca és investigar, treure conclusions, prendre decisions, fer servir diferents estratègies, descobrir, reflexionar...

Prèviament caldria formular hipòtesis i preguntes als alumnes sobre el temari que es tractarà.


Fases de la descoberta guiada:

1) FASE PRÈVIA:

Les decisions prèvies a les classes consisteixen en:

Determinar el tema.

Fixar la seqüència de les etapes: preguntes endreçades que condueixin a l'estudiant fins al

resultat final.

Cada pas es basa en la resposta donada al pas precedent.


2) FASE D'EXECUCIÓ:

El mestre mai ha de donar la resposta, ha d'esperar que sigui l'alumne qui respongui i reforçar aquesta resposta, perquè sinó no tindria sentit per l'alumne arriscar respostes o sentir-se envoltat en el procés si qualsevol fracàs motivés negativament per part del mestre.

L'alumne per sí mateix ha d'arribar al coneixement i aprendre. Per tant, és necessari que el mestre dirigeixi els passos, els interrelacioni i ser conscient de la dimensió d'aquests.


3) FASE D'AVALUACIÓ:

L'avaluació s'organitza ajustant-se a cada pas del procés; però l'avaluació total és necessària per verificar la culminació del procés, el compliment de l'objectiu i l'aprenentatge en el tema.

Mapa conceptual: El guiatge

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada