Què és? Són activitats orientades cap a la investigació on la informació prové d’Internet. És important que sigui motivadora. Són activitats creades fonamentalment perquè els alumnes treballin en grup, tot i que es poden dissenyar per a treball individual
La tasca ha d’implicar transformació de la informació. És a dir, una WEB QUEST no consisteix en una simple “Cacera del tresor” on l’alumne troba respostes a unes preguntes facilitades pel mestre, sinó que implica un procés d’investigació i transformació de la informació obtinguda.
Es tracta d’una exploració dirigida, en grup i per rols. Així, dins de cada grup, cada alumne adopta un rol diferent al dels seus companys desenvolupant un treball cooperatiu on l’aportació de cada part és important.
Estructura: Introducció – tasca – procés – avaluació (conclusió - qüestionari)
Tasca: Explicació del treball que es realitzarà. L’alumne ha de navegar per Internet tenint present la tasca que ha de fer com a objectiu principal.
Objectiu: L’alumne ha de fer servir el seu temps de la forma més eficaç, utilitzant i transformant la informació i no buscant-la.
Procés: Navegar per la informació, realitzar les tasques marcades i convertir la informació en coneixement, és a dir, processar-la.
Avaluació: Es mostra una pauta amb les qualificacions i el que s’ha de fer per obtenir la qualificació.
Paper del mestre: és l’encarregat de facilitar la WEBQUEST
Tipus de recursos: Consultar pàgines web. (selecció d’enllaços a adreces d’interès per trobar la informació rellevant )
(Es fan servir normalment si són els alumnes els qui han de desenvolupar els temes)
TIPUS DE WEB QUEST
| OBJECTIU | DURADA |
Web Quest a curt termini | Adquisició i organització del coneixement (observació, anàlisi i síntesi) | 1-3 sessions |
Web Quest a llarg termini | Extensió i processament del coneixement (deducció, inducció i classificació) | Entre una setmana i un mes de classe. |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada