tag:blogger.com,1999:blog-7212592241775515342024-03-08T17:10:03.875+00:00La informació a la xarxa, el copiar/enganxar i el guiatge dels treballsJALCShttp://www.blogger.com/profile/11498819022366036691noreply@blogger.comBlogger12125tag:blogger.com,1999:blog-721259224177551534.post-24570220166643408812009-05-05T19:51:00.002+01:002009-05-16T16:23:36.293+01:00PRESENTACIÓ DE LA SESSIÓ DIDÀCTICA<iframe src="http://docs.google.com/EmbedSlideshow?docid=dt52rpv_32fhmzd7cv" width="410" frameborder="0" height="342"></iframe>JALCShttp://www.blogger.com/profile/11498819022366036691noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-721259224177551534.post-71858193410764818922009-04-25T17:48:00.001+01:002009-04-25T17:49:51.763+01:00OBJECTIUS<div style="text-align: justify;"><span style="font-size:100%;"><span style="font-family: verdana;">- Donar a conèixer alguns cercadors.<br /></span></span><span style="font-size:100%;"><span style="font-family: verdana;">- Explicar com es poden escollir fonts més fiables.<br /></span></span><span style="font-size:100%;"><span style="font-family: verdana;">- Com fer el pas de la informació a l'aprenentatge significatiu.<br /></span></span><span style="font-size:100%;"><span style="font-family: verdana;">- Mostrar, mitjançant la pràctica i la teoria, el funcionament del guiatge i les estratègies que podem utilitzar.</span></span></div>JALCShttp://www.blogger.com/profile/11498819022366036691noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-721259224177551534.post-62794988220192210382009-04-25T17:36:00.001+01:002009-05-15T00:55:04.422+01:00INTRODUCCIÓ<span style=";font-family:verdana;font-size:100%;" ><b>- Quan feu un treball, quines fonts d'informació feu servir?<br /></b><br />Mapa conceptual: <b><a href="http://cmapspublic3.ihmc.us/rid=1G4NDDVZC-1SMH614-8F7/Treball%20_%20NTAE%20I2II.cmap">Esquema general del tema</a><br /></b></span>JALCShttp://www.blogger.com/profile/11498819022366036691noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-721259224177551534.post-43838073539671973252009-04-25T17:21:00.022+01:002009-05-16T16:22:38.943+01:00FONTS D'INFORMACIÓ<div style="text-align: justify;font-family:verdana;"><span style="font-weight: bold;font-size:100%;" >Wikimedia: </span><span style="font-size:100%;">és una fundació que té diversos projectes com wikidiversity, wikipedia, wikillibres, etc.<br />És una eina de publicació de continguts. Permet publicar arxius a la xarxa on qualsevol pot escriure-hi. Ensenyen com a evolucionat un article i la gent pot discutir sobre un article en concret.<br /><br /></span><span style="font-weight: bold;font-size:100%;" >1. COMPARACIÓ I ASPECTES COMUNS DE LES ENCICLOPÈDIES </span></div><div style="text-align: justify;font-family:verdana;"><span style="font-weight: bold;font-size:100%;" ><br /></span></div><div style="text-align: center;font-family:verdana;"><span style="color: rgb(51, 204, 0); font-weight: bold;font-size:100%;" >Viquipèdia vs Wikipedia</span><span style="font-size:100%;"><br /></span></div><div style="text-align: left; font-family: verdana;font-family:verdana,sans-serif;font-size:0.8em;"><span style="font-size:130%;"><b><a href="http://ca.wikipedia.org/wiki/Portada">Viquipèdia</a></b></span> </div><div style="text-align: left;font-family:verdana;"><ul><li><span style="font-size:100%;">Març del 2001</span></li><li><span style="font-size:100%;">175.815 articles</span></li><li><span style="font-size:100%;">Ofereix menys possibilitats en quant a recerca per a l'usuari.</span></li><li><span style="font-size:100%;">No ens comunica en cap lloc la última modificació.</span></li><li><span style="font-size:100%;">Versions de més de 250 llengües que han creat la seva wiki.<br /></span></li><li><span style="font-size:100%;">La pàgina principal és molt semblant al Viquillibres.</span></li></ul></div><div style="text-align: left;font-family:verdana;"><span style="font-size:100%;"><b><a href="http://es.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Portada">Wiquipedia</a></b></span></div><ul style="font-family:verdana;"><li><div align="left"><span style="font-size:100%;">Juny del 2003</span></div></li><li><div align="left"><span style="font-size:100%;">472.328 articles</span></div></li><li><div align="left"><span style="font-size:100%;">Wiquipedia és un dels múltiples projectes de la fundació Wikimedia, una organització sense ànim de lucre.</span></div></li><li><div align="left"><span style="font-size:100%;">Ens informa de la última modificació de la pàgina web.</span></div></li><li><div align="left"><span style="font-size:100%;">265 llengües que han creat la seva Wiki.</span></div></li><li><div align="left"><span style="font-size:100%;">La pàgina principal és molt semblant al Wiquilibros</span></div></li></ul><p align="left" style="font-family:verdana;"><span style="font-size:100%;"><strong><br /></strong></span></p><p align="left" style="font-family:verdana;"><span style="font-size:100%;"><strong>ASPECTES COMUNS D'AMBDUES FONTS D'INFORMACIÓ</strong></span></p><ul style="font-family:verdana;"><li><div style="text-align: justify;"><span style="font-size:100%;">Pot estar editada per qualsevol persona d'arreu del món.</span></div></li><li><div style="text-align: justify;font-family:verdana;"><span style="font-size:100%;">No cal ser usuari registrat del cercador però si ho estàs tens un ventall més ampli de possibilitats d'intervenció.</span></div></li><li><div style="text-align: justify;font-family:verdana;"><span style="font-size:100%;">No és informació fiable al cent per cent.</span></div></li><li><div style="text-align: justify;font-family:verdana;"><span style="font-size:100%;">Tenen el mateix contingut a la pàgina principal però diferent nomenclatura.<br /></span></div></li></ul><p align="center" style="font-family:verdana;"><span style="color: rgb(51, 204, 0);font-size:100%;" ><br /></span></p><p style="font-weight: bold;font-family:verdana;" align="center"><span style="color: rgb(51, 204, 0);font-size:100%;" >Msn Encarta vs Enciclopèdia Catalana</span></p><p align="left" style="font-family:verdana;"><span style="font-size:100%;"><strong><a href="http://es.encarta.msn.com/">Msn Encarta</a></strong></span></p><ul style="font-family:verdana;"><li><div align="left"><span style="font-size:100%;">La primera publicació va ser al 1997.</span></div></li><li><div align="left"><span style="font-size:100%;">Publicada per la companyia de sofware Microsof.</span></div></li><li><div align="left"><span style="font-size:100%;">Pàgina web facilitada per msn.</span></div></li><li><div align="left"><span style="font-size:100%;">Pàgina principal molt completa.</span></div></li><li><div style="text-align: justify;"><span style="font-size:100%;">Ens ofereix:</span></div></li></ul><span style=";font-family:verdana;font-size:100%;" > - enciclopèdia</span><br /><span style=";font-family:verdana;font-size:100%;" > - diccionari bilingüe</span><span style="font-size:100%;"><br /></span><div style="text-align: justify;font-family:verdana;"><span style="font-size:100%;"> - atles mundial<br /> - jocs<br /> - altres recursos educatius</span></div><ul style="font-family:verdana;"><li><span style="font-size:100%;">Actualment té poc més de 42.000 articles.</span></li></ul><p style="font-family:verdana;"><span style="font-size:100%;"><strong><a href="http://www.enciclopedia.cat/">Enciclopèdia Catalana</a></strong></span></p><ul style="font-family:verdana;"><li><span style="font-size:100%;">Pàgina principal simple.</span></li><li><span style="font-size:100%;">Ens ofereix: </span></li></ul><span style=";font-family:verdana;font-size:100%;" > - enciclopèdia</span><br /><span style=";font-family:verdana;font-size:100%;" > - diccionari</span><br /><span style=";font-family:verdana;font-size:100%;" > - bloc de l'enciclopèdia</span><br /><span style=";font-family:verdana;font-size:100%;" > - el món en xifres</span><br /><span style=";font-family:verdana;font-size:100%;" > - encyclopaedia</span><ul style="font-family:verdana;"><li><span style="font-size:100%;">Permet els usuaris accedir a la informació que desitgen amb el mínim nombre de ‘clics’ però amb la màxim exactitud possible. </span></li><li><span style="font-size:100%;">350.000 usuaris mencionals.</span></li><li><span style="font-size:100%;">Conté mots comuns i mots especialitzats (Terminologia)</span></li><li><span style="font-size:100%;">Ofereix una informació fiable. </span></li></ul><span style=";font-family:verdana;font-size:100%;" ><p align="center"><span style="color: rgb(51, 204, 0);"><br /></span></p><p style="font-weight: bold;" align="center"><span style="color: rgb(51, 204, 0);">Viquillibres vs Wikilibros</span></p><p align="left"><strong><a href="http://ca.wikibooks.org/wiki/Portada">Viquillibres</a></strong></p><ul><li>Actualment, és encara un projecte molt petit, per això necessiten la col·laboració de tothom per fer-lo créixer.</li><li>519 pàgines de llibres.</li><li>Té una actualització més recent que el Wikilibros.</li><li>La pàgina principal és molt semblant a la Viquipèdia. </li><li>Classificació dels llibres per matèries.<br /></li></ul><p><strong><a href="http://es.wikibooks.org/wiki/Portada">Wikilibros</a></strong></p><ul><li>Actualment, 4492 pàgines en castellà i més 137 llibres</li><li>Té un subprojecte: <strong>Wikichicos</strong>, (conjunt de llibres per a nens de 8 a 12 anys)</li><li>La pàgina principal mostra moltes semblances en quan a disseny amb wikipedia.</li><li>Nivell d'actualitzacions baix en comparació amb Viquillibres.</li><li>El usuari té a la seva disposició diverses formes per cercar la informació:</li><li>Per categoria, alfabèticament, per temàtica,per imprimir, per finalitzats, per sol·licitats o si més no per aquells en via de ser desenvolupats.<br /></li></ul><div style="text-align: justify;" face="verdana"><strong><br />ASPECTES COMUNS D'AMBDUES FONTS D'INFORMACIÓ</strong></div><div style="text-align: justify;" face="verdana"><strong></strong></div><ul><li><div face="verdana" style="text-align: justify;">Van sorgir al juliol del 2003</div></li><li><div style="text-align: justify;">El principal objectiu que persegueixen ambdues webs és la de crear llibres nous no pas copiar-ne de ja fets.</div></li><li><div style="text-align: justify;">Tant wikilibros com viquillibres ens ofereixen un conjunt de llibres, manuals d'aprenentatge i altres tipus de textos que no són de ficció i que s'escriuen com a col·laboradors amb wikipedia/viquipèdia.</div></li><li><div style="text-align: justify;">No és necessari registrar-se per tal de modificar qualsevol tipus de llibre o artícle.</div></li><li><div style="text-align: justify;">A la pàgina inicial a la part inferior se'ns mostra el dia concret en el qual es va dur a terme l'última actualització.</div></li><li><div style="text-align: justify;">Ambdues enciclopèdies mostren a l'usuari aquells llibres de nova incorporació, en vies de ser millorats i llibres sol·licitats.</div></li><li><div style="text-align: justify;">Wiki ofereix la web en 121 idiomes.</div></li><li><div style="text-align: justify;">Ofereix a l'usuari la possibilitat de veure i conèixer altres projectes de wikimedia.</div></li><li><div style="text-align: justify;">Ambdues ofereixen un apartat on els usuaris poden manternir converses sobre els diversos escrits. L'única diferència és que ha viquillibres rep el nom de taverna i a wikilibros cafè.</div></li><li><div style="text-align: justify;">Amdues comparteixen l'apartat aleatori, on l'usuari si clica pot ser traslladat a qualsevol mena de llibre i de temàtica, ja que la cerca és aleatòria.</div></li></ul><div style="text-align: justify;"><br /><br /><span style="font-weight: bold;">2. PÀGINES WEB INDIVIDUALS A LES QUALS HI ARRIBEM A PARTIR DE... </span></div><ul><li><span>Podem accedir a tot el conjunt de webs individuals a partir de cercados com: Google, Yahoo i Altavista. </span></li></ul><p><strong>COMPARACIONS DELS CERCADORS</strong></p><p style="font-weight: bold;" align="center"><span><span style="color: rgb(51, 204, 0);">Google vs Yahoo</span></span></p><p style="font-weight: bold;" align="left"><a href="http://www.google.es/">Google</a></p><ul><li>Pot estar editada per qualsevol persona d'arreu del món.</li><li>No cal ser usuari registrat del cercador però si ho estàs tens un ventall més ampli de possibilitats d'intervenció.</li><li>No és informació fiable al cent per cent.</li><li>Tenen el mateix contingut a la pàgina principal però diferent nomenclatura.</li></ul><p style="font-weight: bold;"><a href="http://es.yahoo.com/">Yahoo</a></p><ul><li>Fundació: 1/3/95.</li><li>Facilita a l'usuari diferents opcions de cercar pròpies de qualsevol pàgina web com ara "Terra".</li><li>Pàgina principal és més atractiva de cara a l'usuari i et mostra a simple vista totes les diverses opcions que et proporciona la web.</li></ul><p align="center"><span style="color: rgb(51, 204, 0);"><br /></span></p><p style="font-weight: bold;" align="center"><span style="color: rgb(51, 204, 0);">Google vs Altavista</span></p><p style="font-weight: bold;"><a href="http://www.google.es/">Google</a></p><ul><li>Aspecte físic simple.</li><li>Intervé en projectes solidaris com ara el PC de 1oo dòlars.</li><li>Ofereix alternatives com ara la calculadora, el conversor de divises i d'altres...</li></ul><p style="font-weight: bold;"><a href="http://es.altavista.com/">Altavista</a></p><span><ul><li>Aspecte físic simple.</li><li>Cercador de grans característiques.</li><li>Va ser comprat al mateix temps per Yahoo per l'empresa, Overture Services, Inc.</li><li>Es realitzen unes 61.000 recerques cada dia.</li><li>Primer motor de cerca multimèdia. </li></ul></span></span>JALCShttp://www.blogger.com/profile/11498819022366036691noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-721259224177551534.post-7677976634342944182009-04-25T17:20:00.001+01:002009-04-25T17:47:40.989+01:00INFORMACIÓ FIABLE<div style="text-align: justify; font-family: verdana;"><span style="font-size:100%;"><b>- Quins criteris podem emprar per decidir que una adreça és millor que una altra?</b><br /></span><span style="font-size:100%;">Un dels criteris que ens dona més fiabilitat és el saber i observar de quina font prové la informació. Hem de buscar webs de les quals en tenim coneixement com la wikipèdia o d'altres que siguin formals. Per altra banda, també trobem la fiabilitat en aquells textos que són editats per professionals i/o revisats per experts en el tema concret, així com blocs editats per gent que té coneixement del tema.</span></div>JALCShttp://www.blogger.com/profile/11498819022366036691noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-721259224177551534.post-50976962471368825492009-04-25T17:18:00.003+01:002009-05-14T23:44:51.847+01:00COPIAR/ENGANXAR<span style="font-size:100%;"><span style="font-family:verdana;">Un cop trobem la informació és correcte...<br /></span></span><span style=";font-family:verdana;font-size:100%;" ><b>Copiar-la i enganxar-la?<br /></b></span><span style="font-size:100%;"><b style="font-family: verdana;">Es cita? Si es cita, com es fa?<br /></b></span><span style=";font-family:verdana;font-size:100%;" ><b>Què més podem fer amb aquesta informació?<br /><br /></b></span><span style="font-weight: bold;font-family:verdana;font-size:100%;" >Respostes:</span><br /><br /><div style="text-align: justify;font-family:verdana;"><span style="font-weight: bold;font-size:100%;" >Copiar-la i enganxar-la?</span><span style="font-size:100%;"><br /></span><span style="font-size:100%;">No. És bàsic entendre els conceptes i extreure'n les idees principals.<br /><br /></span><span style="font-size:100%;"><span style="font-weight: bold;">Citem? Si ho fem, de quina manera?</span><br />En el cas que citem la informació trobada, em d'estar segurs que la font que citem és fiable. </span>En el cas de citar ho farem de la següent manera:<span style="font-size:100%;"><br /></span><span style="font-size:100%;">- Les citacions textuals o literals van entre cometes. Al costat s'hi fa constar l'autor, i entre parèntesis, l'any i les pàgines del llibre d'on ho hem extret. </span></div><div style="text-align: justify;font-family:verdana;"><span style="font-size:100%;">- En el cas d'Internet, hi posarem la web d'on ha estat extret.<br /><br /></span><span style="font-size:100%;"><span style="font-weight: bold;">Què més podem fer amb aquesta informació?</span><br /></span><span style="font-size:100%;">Depenent de l'objectiu de la recerca podem fer amb el text diverses coses:</span></div><div style="text-align: justify;font-family:verdana;"><span style="font-size:100%;">- Si ens trobem amb un text amb moltes parts i molts elements dins de cada part, el millor que podem fer és un esquema per tenir les idees clares. </span></div><div style="text-align: justify;font-family:verdana;"><span style="font-size:100%;">- Si el que hi ha redactat són temes que entre ells es relacionen, seria millor fer un mapa conceptual que ens ajudi a enllaçar els temes més importants.<br /></span><span style="font-size:100%;">- Si ens trobem amb un text massa extens el millor que podem fer és un resum. </span></div><div style="text-align: justify;font-family:verdana;"><span style="font-size:100%;">- Si ens trobem davant d'un grup classe, els temes cercats es poden exposar i debatre'ls, treure'n algunes conclusions, etc., és a dir, fer qualsevol activitat pràctica perquè no es quedi només en lletres.</span></div>JALCShttp://www.blogger.com/profile/11498819022366036691noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-721259224177551534.post-50279680491075765472009-04-25T17:08:00.005+01:002009-05-12T20:36:41.449+01:00QUÈ ÉS INFORMACIÓ I QUÈ ÉS CONEIXEMENT?<div style="TEXT-ALIGN: justify"><span style="font-family:verdana;font-size:100%;"><b>El pas de la informació al coneixement: Aprenentatge significatiu.</b></span></div><p style="TEXT-ALIGN: justify;font-family:verdana;" ><span style="font-size:100%;">La informació és tot allò que ens donen, que ens expliquen, ens mostren, que llegim, etc. però en el moment en que amb aquella informació som capaços de fer qualsevol cosa, voldrà dir que la informació donada s'ha convertit en coneixement. L'hem interioritzat i hem fet un aprenentatge significatiu.<br /></span></p><div style="TEXT-ALIGN: justify"><span style="font-family:verdana;font-size:100%;">Ex: Quan fem una lectura d'un text i som capaços de contestar a unes preguntes, es produeix aquest pas d'informació a coneixement. Allò que has llegit serà coneixement. </span></div><p style="TEXT-ALIGN: justify;font-family:verdana;" ><span style="font-size:100%;"><b>- Una bona font d'informació garanteix que aprenem allò que cal saber?</b><br /></span><span style="font-size:100%;">Creiem que no. </span><span style="font-size:100%;">La informació s'ha de treballar mínimament com per interioritzar-la i d'aquesta manera garantir un bon procés d'aprenentatge. </span></p><p style="TEXT-ALIGN: justify;font-family:verdana;" ><span style="font-size:100%;">El cas més habitual i que gairebé tots ens hi hem trobat, és quan ens presenten un treball que necessita la recerca d'una història. En aquesta trobem un text molt extens amb noms desconeguts i moltes dates que, en moltes ocasions, si busquem la mateixa informació en una altra web, ens mostra dates diferents. Quan ens trobem aquest panorama, realment el més pràctic és copiar/enganxar i així ja tenim el treball acabat. Per tant, per evitar tot això, la informació que ens fan buscar, en el cas dels treballs, hauria de ser desglossada a classe i relacionada amb temes ja parlats perquè ens ajudin a recordar la nova informació. </span></p><span style="font-size:85%;"><span class="writely-comment" id="writely-comment-id-dt52rpv" style="BACKGROUND-COLOR: rgb(238,215,255)"></span></span>JALCShttp://www.blogger.com/profile/11498819022366036691noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-721259224177551534.post-40250693246787561472009-04-25T17:07:00.001+01:002009-05-12T20:44:53.690+01:00PRÀCTICA DEL GUIATGE<span style="font-weight: bold;font-size:100%;" ><span style="font-family:verdana;">Tema: Parlem d'invents<br /></span></span>JALCShttp://www.blogger.com/profile/11498819022366036691noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-721259224177551534.post-75499413423154650512009-04-25T16:58:00.004+01:002009-04-25T17:45:22.846+01:00EL GUIATGE<p class="MsoNormal" style="margin: 0cm 0cm 0pt; font-family: verdana; text-align: justify;font-family:verdana;"><span style="font-size:100%;"><b>Què és la resposta guiada?</b></span> </p><div style="text-align: justify;"> </div><p class="MsoNormal" style="margin: 0cm 0cm 0pt; font-family: verdana; text-align: justify;font-family:verdana;"><span style="font-size:100%;">És un estil d’ensenyament cognitiu. </span></p><div style="font-family: verdana; text-align: justify;"> </div><p class="MsoNormal" style="margin: 0cm 0cm 0pt; font-family: verdana; text-align: justify;font-family:verdana;"><span style="font-size:100%;">En la descoberta guiada l’infant ha d’explorar. El mestre ha de donar els materials necessaris per fer una activitat però no ha de dir als alumnes com els han d’utilitzar sinó que ells han de descobrir el que han de fer. La seva tasca és investigar, treure conclusions, prendre decisions, fer servir diferents estratègies, descobrir, reflexionar... </span></p><div style="font-family: verdana; text-align: justify;"> </div><div style="font-family: verdana; text-align: justify;"> </div><p class="MsoNormal" style="margin: 0cm 0cm 0pt; font-family: verdana; text-align: justify;font-family:verdana;"><span style="font-size:100%;">Prèviament caldria formular hipòtesis i preguntes als alumnes sobre el temari que es tractarà. </span></p><div style="font-family: verdana; text-align: justify;"> </div><p class="MsoNormal" style="margin: 0cm 0cm 0pt; font-family: verdana; text-align: justify;font-family:verdana;"><span style="font-size:100%;"><br /></span></p><p class="MsoNormal" style="margin: 0cm 0cm 0pt; font-family: verdana; text-align: justify;font-family:verdana;"><span style="font-size:100%;"> </span></p><div style="font-family: verdana; text-align: justify;"> </div><p class="MsoNormal" style="margin: 0cm 0cm 0pt; font-family: verdana; text-align: justify;font-family:verdana;"><span style="font-size:100%;"><b>Fases de la descoberta guiada:</b></span></p><p class="MsoNormal" style="margin: 0cm 0cm 0pt; font-family: verdana; text-align: justify;font-family:verdana;"><span style="font-size:100%;"><b>1) FASE PRÈVIA:<br /></b></span> </p><div style="font-family: verdana; text-align: justify;"> </div><div style="font-family: verdana; text-align: justify;"> </div><p class="MsoNormal" style="margin: 0cm 0cm 0pt 36pt; font-family: verdana; text-align: justify;"> </p><div style="font-family: verdana; text-align: justify;"> </div><div style="font-family: verdana; text-align: justify;"> </div><p class="MsoNormal" style="margin: 0cm 0cm 0pt; font-family: verdana; text-align: justify;font-family:verdana;"><span style="font-size:100%;">Les decisions prèvies a les classes consisteixen en:<br /></span></p><p class="MsoNormal" style="margin: 0cm 0cm 0pt; font-family: verdana; text-align: justify;font-family:verdana;"><span style="font-size:100%;"> Determinar el tema.</span></p><p class="MsoNormal" style="margin: 0cm 0cm 0pt; font-family: verdana; text-align: justify;font-family:verdana;"><span style="font-size:100%;"> Fixar la seqüència de les etapes: preguntes endreçades que condueixin a l'estudiant fins al<br /></span></p><p class="MsoNormal" style="margin: 0cm 0cm 0pt; font-family: verdana; text-align: justify;font-family:verdana;"><span style="font-size:100%;"> resultat final.</span></p><p class="MsoNormal" style="margin: 0cm 0cm 0pt; font-family: verdana; text-align: justify;font-family:verdana;"><span style="font-size:100%;"> Cada pas es basa en la resposta donada al pas precedent.</span></p><p class="MsoNormal" style="margin: 0cm 0cm 0pt; font-family: verdana; text-align: justify;font-family:verdana;"><span style="font-size:100%;"><br /></span></p><p class="MsoNormal" style="margin: 0cm 0cm 0pt; font-family: verdana; text-align: justify;font-family:verdana;"><span style="font-size:100%;"><b>2) FASE D'EXECUCIÓ:</b></span></p><p class="MsoNormal" style="margin: 0cm 0cm 0pt; font-family: verdana; text-align: justify;font-family:verdana;"><span style="font-size:100%;">El mestre mai ha de donar la resposta, ha d'esperar que sigui l'alumne qui respongui i reforçar aquesta resposta, perquè sinó no tindria sentit per l'alumne arriscar respostes o sentir-se envoltat en el procés si qualsevol fracàs motivés negativament per part del mestre.</span></p><p class="MsoNormal" style="margin: 0cm 0cm 0pt; font-family: verdana; text-align: justify;font-family:verdana;"><span style="font-size:100%;">L'alumne per sí mateix ha d'arribar al coneixement i aprendre. Per tant, és necessari que el mestre dirigeixi els passos, els interrelacioni i ser conscient de la dimensió d'aquests.<br /></span></p><p class="MsoNormal" style="margin: 0cm 0cm 0pt; font-family: verdana; text-align: justify;font-family:verdana;"><span style="font-size:100%;"><br /></span></p><p class="MsoNormal" style="margin: 0cm 0cm 0pt; font-family: verdana; text-align: justify;font-family:verdana;"><span style="font-size:100%;"><b>3) FASE D'AVALUACIÓ:</b></span></p><div style="text-align: justify;"><span style=";font-family:verdana;font-size:100%;" ><span style="font-family: verdana;font-family:verdana;" >L'avaluació s'organitza ajustant-se a cada pas del procés; però l'avaluació total és necessària per verificar la culminació del procés, el compliment de l'objectiu i l'aprenentatge en el tema.</span></span><br /><br /><span style=";font-family:verdana;font-size:100%;" ><span style="font-weight: bold; font-family: verdana;font-family:verdana;" >Mapa conceptual: </span><a style="font-family: verdana; font-weight: bold;" href="http://cmapspublic3.ihmc.us/rid=1G2XR7WLX-12RJWHD-1N3/DESCOBERTA%20GUIADA.cmap">El guiatge</a></span><br /></div>JALCShttp://www.blogger.com/profile/11498819022366036691noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-721259224177551534.post-67281935490546448652009-04-25T16:48:00.007+01:002009-05-14T23:46:04.691+01:00LES ESTRATÈGIES<span style=";font-family:verdana;font-size:100%;" ><b>PRÀCTICA Cacera del Tresor<br />TEMA: <a href="http://www.xtec.cat/%7Encoma4/huraca/index.htm"><span style="text-decoration: underline;">Els huracans</span></a><br /><br /></b></span>JALCShttp://www.blogger.com/profile/11498819022366036691noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-721259224177551534.post-38820460575746970392009-04-25T16:41:00.003+01:002009-04-28T20:36:19.809+01:00Web Quest<p style="text-align: justify;font-family:verdana;" class="MsoNormal"><span style="font-size:100%;"><a href="http://www.webquestcat.cat/"><b>Què és?</b></a> Són activitats orientades cap a la investigació on la informació prové d’Internet. És important que sigui motivadora. Són activitats creades fonamentalment perquè els alumnes treballin en grup, tot i que es poden dissenyar per a treball individual</span></p><div style="text-align: justify; font-family: verdana;"> </div><p style="text-align: justify;font-family:verdana;" class="MsoNormal"><span style="font-size:100%;">La tasca ha d’implicar transformació de la informació. És a dir, una WEB QUEST no consisteix en una simple “Cacera del tresor” on l’alumne troba respostes a unes preguntes facilitades pel mestre, sinó que implica un procés d’investigació i transformació de la informació obtinguda. </span></p><div style="text-align: justify; font-family: verdana;"> </div><p style="text-align: justify;font-family:verdana;" class="MsoNormal"><span style="font-size:100%;">Es tracta d’una exploració dirigida, en grup i per rols. Així, dins de cada grup, cada alumne adopta un rol diferent al dels seus companys desenvolupant un treball cooperatiu on l’aportació de cada part és important.</span></p><div style="text-align: justify; font-family: verdana;"> </div><p style="text-align: justify;font-family:verdana;" class="MsoNormal"><span style="font-size:100%;"><b>Estructura: </b>Introducció – tasca – procés – avaluació (conclusió - qüestionari)</span></p><div style="text-align: justify; font-family: verdana;"> </div><p style="text-align: justify;font-family:verdana;" class="MsoNormal"><span style="font-size:100%;"><b>Tasca:</b> Explicació del treball que es realitzarà. L’alumne ha de navegar per Internet tenint present la tasca que ha de fer com a objectiu principal.</span></p><div style="text-align: justify; font-family: verdana;"> </div><p style="text-align: justify;font-family:verdana;" class="MsoNormal"><span style="font-size:100%;"><b>Objectiu: </b>L’alumne ha de fer servir el seu temps de la forma més eficaç, utilitzant i transformant la informació i no buscant-la. </span></p><div style="text-align: justify; font-family: verdana;"> </div><p style="text-align: justify;font-family:verdana;" class="MsoNormal"><span style="font-size:100%;"><b>Procés:</b> Navegar per la informació, realitzar les tasques marcades i convertir la informació en coneixement, és a dir, processar-la.</span></p><div style="text-align: justify; font-family: verdana;"> </div><p style="text-align: justify;font-family:verdana;" class="MsoNormal"><span style="font-size:100%;"><b>Avaluació:</b> Es mostra una pauta amb les qualificacions i el que s’ha de fer per obtenir la qualificació.</span></p><div style="text-align: justify; font-family: verdana;"> </div><p style="text-align: justify;font-family:verdana;" class="MsoNormal"><span style="font-size:100%;"><b>Paper del mestre:</b> és l’encarregat de facilitar la WEBQUEST</span></p><div style="text-align: justify; font-family: verdana;"> </div><p style="text-align: justify;font-family:verdana;" class="MsoNormal"><span style="font-size:100%;"><b>Tipus de recursos:</b> Consultar pàgines web. (selecció d’enllaços a adreces d’interès per trobar la informació rellevant )<b> </b></span></p><div style="text-align: justify; font-family: verdana;"> </div><p style="text-align: justify;font-family:verdana;" class="MsoNormal"><span style="font-size:100%;">(Es fan servir normalment si són els alumnes els qui han de desenvolupar els temes)</span></p><div style="text-align: justify; font-family: verdana;"> </div><p style="text-align: justify;font-family:verdana;" class="MsoNormal"><span style="font-size:100%;">TIPUS DE WEB QUEST</span></p><div style="text-align: justify; font-family: verdana;"> </div><table class="MsoTableGrid" style="border: medium none ; text-align: left; margin-left: 0px; margin-right: 0px;font-family:verdana;" border="1" cellpadding="0" cellspacing="0"><tbody><tr> <td style="border: 1pt solid windowtext; width: 144.05pt;" valign="top" width="192"> <p class="MsoNormal"><span style="font-size:100%;"> </span></p><br /></td> <td style="border-style: solid solid solid none; width: 144.05pt;" valign="top" width="192"> <p class="MsoNormal"><span style="font-size:100%;">OBJECTIU</span></p> </td> <td style="border-style: solid solid solid none; width: 144.1pt;" valign="top" width="192"> <p class="MsoNormal"><span style="font-size:100%;">DURADA</span></p> </td> </tr> <tr> <td style="border-style: none solid solid; width: 144.05pt;" valign="top" width="192"> <p class="MsoNormal"><span style="font-size:100%;">Web Quest a curt termini</span></p> </td> <td style="border-style: none solid solid none; width: 144.05pt;" valign="top" width="192"> <p class="MsoNormal"><span style="font-size:100%;">Adquisició i organització del coneixement (observació, anàlisi i síntesi)</span></p> </td> <td style="border-style: none solid solid none; width: 144.1pt;" valign="top" width="192"> <p class="MsoNormal"><span style="font-size:100%;">1-3 sessions</span></p> </td> </tr> <tr> <td style="border-style: none solid solid; width: 144.05pt;" valign="top" width="192"> <p class="MsoNormal"><span style="font-size:100%;">Web Quest a llarg termini</span></p> </td> <td style="border-style: none solid solid none; width: 144.05pt;" valign="top" width="192"> <p class="MsoNormal"><span style="font-size:100%;">Extensió i processament del coneixement (deducció, inducció i classificació)</span></p> </td> <td style="border-style: none solid solid none; width: 144.1pt;" valign="top" width="192"> <p class="MsoNormal"><span style="font-size:100%;">Entre una setmana i un mes de classe.</span></p></td></tr></tbody></table>JALCShttp://www.blogger.com/profile/11498819022366036691noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-721259224177551534.post-4564464948292817012009-04-25T16:32:00.014+01:002009-05-07T18:37:46.009+01:00Cacera del Tresor<div style="text-align: justify;"><span style=";font-family:verdana;font-size:100%;" >És un tipus d'activitat didàctica molt senzilla que utilitzen els docents que integren Internet en el currículum. Una "caça del tresor" és una de les estructures d'activitats didàctica més populars entre els docents que utilitzen Internet en les seves classes.</span><span style="font-size:100%;"><br /></span><span style=";font-family:verdana;font-size:100%;" >És una pàgina web amb una sèrie de preguntes i una llista d'adreces de pàgines webs de les quals els alumnes poden extreure'n les respostes.</span><span style="font-size:100%;"><br /></span><span style=";font-family:verdana;font-size:100%;" >Al final s'acostuma a incloure la "gran pregunta", però la resposta no apareix directament en les pàgines web visitades, sinó que exigeix integrar i valorar lo après durant la recerca.</span><span style="font-size:100%;"><br /></span><span style=";font-family:verdana;font-size:100%;" >(Tret d'un article d'en Jordi Adell).</span><span style="font-size:100%;"><br /><br /></span><span style=";font-family:verdana;font-size:100%;" >Aquí deixem una web que us mostra com s'hauria de fer una <a href="http://www.materialesdelengua.org/WEB/cazatesoros/caceradeltresor.htm">Cacera del Tresor</a></span><span style="font-size:100%;"><br /></span><span style=";font-family:verdana;font-size:100%;" >A més a més <a href="http://www.xtec.cat/%7Encoma4/caces/index.htm">aquí</a> us deixem una altra pàgina on es poden fer activitats de la Cacera del Tresor</span><br /><br /><br /><br /><span style="font-family:verdana;">Per finalitzar us demanem fer un </span><a style="font-family: verdana;" href="http://spreadsheets.google.com/viewform?formkey=cmQ2Y2J4Wl9PVGp5SnI2LWFzZHhyeHc6MA..">formulari</a><span style="font-family:verdana;"> que pot ser anònim o no sobre el tema exposat, per saber la vostra opinió.</span><br /></div><span style=";font-family:verdana;font-size:100%;" > </span>JALCShttp://www.blogger.com/profile/11498819022366036691noreply@blogger.com0